Kommenter:
Du skal være registreret og logget ind for at kunne skrive kommentarer, indlæg og private beskeder på Wunderbaum.
13.04.09 / Easter Parade Pics
Nej
13.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 13:00
Tja... jeg synes nu, at tricket ligner, hvad det er - en nollie fs 360 shove-it. Men enhver fotograf vil sige, at de er meget svære at fange shove-it tricks, så man kan se, hvilket trick det umiddelbart er.
Hvis det er rotationen, du hentyder til, så er det efter min overbevisning, at tricket forløber i FS ligesom denne:
http://www.youtube.com/watch?v=LAI5RxekX-s
13.04.09 / Easter Parade Pics
Jeg har altid været rigtig meget i tvivl om hvad de forskellige rotationer bliver til når man står i nollie eller fakie, men hvis shuve-its går ved samme regler som 180's, må det vel være en nollie backside 360 shuve-it?
http://www.theberrics.com/trickipedia.php?tid=012

13.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 14:32
Kaadekilde:
Desværre opfylder "reglerne" for rotationer med kroppen ikke "reglerne" for boardets rotation. Den nollie bs flip du linker til har en 180 i sig. Det har en nollie fs 360 shove-it ikke.
Jeg er ikke særlig god til at argumentere for og imod disse regler, men jeg har altid følt mig super sikker i dem. Der er andre på youtube, der diskuterer det:
http://www.youtube.com/watch?v=EDiunMtf4cA
http://www.youtube.com/watch?v=...eature=related
Derinde virker det som om, at kommentar feltet er enig i min bedømmelse.
Ellers kan man alternativt kigge i sådan noget som Skate 2. eller THPS og se, hvad de siger.
13.04.09 /
Af
mim - 15:47
aldrig henvis til skate og THPS som kilder :D
"sex change"..
daaters tricks var vilde og flotte.
13.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 16:34
Hej anonyme Anders!
Ang. "regler", så brugte jeg anførselstegn, fordi jeg svarede på Kaadekildes indlæg. Han brugte termet "regler", og derfor svarede jeg tilbage af samme skuffe med citationstegn. Personligt tænker jeg ikke, at der findes regler som sådan.
Jeg synes, at Skate. har et fint ordforråd med tricks. Jeg har ikke spillet THPS siden THPS4, så jeg ved egentlig ikke med dem. Det var nu også derfor, at jeg skrev "alternativt", så enough with the flueknepperi, please.

13.04.09 / Easter Parade Pics
Det er da ikke noget at komme så meget i tvivl og så meget op at toppes om.
En nollie frontside shoveit ser sådan ud: http://vimeo.com/1870497 (første trick)
Da Carsten havde så godt styr på den, kalder jeg den stadig for en Carsten.
En nollie backside shoveit (i visse kredse kendt som en Per And) ser sådan ud:
http://www.youtube.com/watch?v=lQ8gy_c0tE4
Så hvis det er den samme som Daater laver i det her klip http://www.youtube.com/watch?v=vho9CEBEQTo (2:00), så er det en nollie backside 360 shoveit.
Hil Bukserne!

13.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 18:48
Det her er mit sidste indlæg til shove-it sagen, for det er ret uvedkommende for selve eventet. Folk kan efterhånden godt regne ud, hvordan tricket blev udført
Jeg startede IKKE flueknepperiet - det kan jeg ikke, da det er mig, der har tage billederne og skrevet billedteksten. En anden af adminsne har slettet den første kommentar, der startede definitionsspørgsmålet.
Da der ikke er nogen regler for skateboarding, så valgte jeg bare at argumentere med flere forskellige eksempler på andres tricks, og jeg skrev, at man evt. (som et alternativ) kunne kigge på EA spillene. Det er bare en argumentationsteknik, ikke noget med flueknepperi. At backe sin sag op med flere forskellige vinkler. Jeg tjekkede faktisk lige skate. før, og den var enig med mig. Det er ikke noget, der betyder, at "jeg" har ret, men det er da stadigvæk et plus.
Og jeg er uenig med Per i hans definitioner. Men så kommer vi sgu også bare videre i dagens tekst, for så vigtigt er det vel heller ikke.
Jeg bukker under og har nu ændret det, så ingen bliver stødt foran deres computere. God påske til alle!

13.04.09 / Easter Parade Pics
Jeg er uden tvivl enig med Per. Men hvor meget betyder det lige for folks interesse for skateboarding? Navne er underordnede. Det der betyder noget, er følelsen af at lande sine tricks! :)
13.04.09 / Easter Parade Pics
jeg syntes bare det et sygt trick hehe .
13.04.09 / Easter Parade Pics
Og jeg synes forresten at det er nogle fine billeder! :-)
13.04.09 / Easter Parade Pics
"Anonyme Anders" - Enten finder du en pænere tone eller også hører du op med at være anonym.
14.04.09 / Easter Parade Pics
Rasmus Sand er da efterhånden ved at ryge op i de "voksnes rækker" :) .. rigtig gode billeder
14.04.09 / Easter Parade Pics
Af
lol Johnson - 15:18
Hvem har dog dømt i konkurrencen?
Hvordan finder man en nollie 540 bigspin bedre end, en nollieheel noseslide?
Det kan jeg ikke fatte.
Men ellers var det da nogle gode tricks
der blev sat.
Ham der der lavede nollie/fakie benihana, han skulle have vundet efter min mening, det har jeg
nemlig aldrig set før.
Så kreativiteten skulle have sejret :)
14.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 15:31
Så vidt jeg ved, lavede Oscar sin fakie benihana til sidste easter parade.
14.04.09 / Easter Parade Pics
Af
FB (Redaktøren)
- 16:41
Drenge, der er jo ingen grund til at blive uvenner. Ved tricks som er frontside har man enten fronten mod sit obstacle eller også drejer (i shove-it tilfældet) boardet mod ens front. Og ved backside er det selvfølgelig bag om ens krop.
Når man bruger denne regel, så er det nemt at regne ud om et trick er frontside eller backside, ligegyldigt om man kører fakie, switch, nollie eller bare lige ud.

14.04.09 / Easter Parade Pics
Af
Tusse (Rødhåret)
- 18:51
...ja.... Eller også er det fordi, jeg er ligeglad med anonyme diskussioner via internettet over noget så småligt som en BSvsFS diskussion. Og jeg synes ikke, at det er en BS, så jeg vil ikke ændre det til en BS. Du sagde selv, at der ikke var nogen regler for skateboarding, derfor kan du ikke bevise, at det er en BS, ligesom jeg ikke kan bevise det er en FS.
Men du kan jo bare vælge at se det på denne måde: Hvis ikke jeg skriver, at det er en FS, så plejer det at betyde, at det er en BS. Sådan er det, når man kører i sin normale stance. Denne perspektivering kan tolkes som, at du har vundet, tillykke! Done and done, lad os komme videre og stoppe cyber-beefen.
15.04.09 / Easter Parade Pics
Af
John - 13:30
Ingen regler?
Så stiller jeg sgu op til en contest og laver en kick udover trappen og går til kamp mod dommerne hvis ikke de giver mig point for 360 triple kickflip til manual :)
15.04.09 / Easter Parade Pics
Aahh, Tusse, er det nu rigtigt at du er ligeglad hvad det hedder, jeg husker noget med en Lotti flip eller grape flip som er blevet rettet. Så er den flue kneppet.
men ellers fine billeder ligegyldigt hvad tricksne hedder.
16.04.09 / Easter Parade Pics
Nollie følger samme princip, som hvis du kørte normalt, så jeg er ikke helt enig med FB.
Grunden til, at spillene laver det forkert er, at de tror, man kører fakie, når man kører nollie, men sådan er verden ikke skruet sammen.
Per And er en vis mand!
16.04.09 / Easter Parade Pics
Assbjørn du giver ingen mening.. FB og Per Ands forklaringer er jo ens
17.04.09 / Easter Parade Pics
Hmm ja, det er da vist korrekt, hmm. Men så forstår jeg ikke, hvordan det hænger sammen med en normal frontside shuve-it. Den ville jeg betegne som at dreje mod ens 'back'.
02.05.09 / Easter Parade Pics
Af
FB (Redaktøren)
- 00:53
Nej, den drejer som en frontside 180 ollie... du drejer bare ikke selv med boardet.
|