2014 wunderbaum
 
ARTIKLER   GALLERIER   BLADENE   KALENDER   LINKS  

BLOGS:   ANTAGONISTEN   BLOGGAH   ISKØLIG BLOG   RAMOICAMO  
02.11.2007 / Review: EA Skate
Af: Per And
For de der har glædet sig til nyskabelse indenfor skateboardspil, har ventetiden før udgivelsen af EA Skate været meget lang. Nu har spillet været i butikkerne i nogle uger og vi har haft chancen for at teste det grundigt af.

Lige fra første øjeblik var dette længe ventede skateboard spil fra EA Games en fantastisk oplevelse. Selvom introen var lang, var den spækket med de pros, som også optræder i spillet og dermed ret sjov. Uden at spoile det for vildt, så starter den med at man kommer til skade og på hospitalet og lægen der skal operere én er ingen ringere end Mark Gonzales. Selvom han er en levende legende, kunne man nemt gå hen og blive lidt utryg ved at skulle betro sit liv til ham.

Spillet indledes med en lille tutorial, der fører én godt ind i brugen af Flickit systemet. Flickit er det, der udover den fantastiske grafik og den pænt realistiske tyngdekraft, for alvor gør dette spil helt anderledes fra de andre skatespil man har set. Det er udelukkende baseret på den højre analogknap, som symboliserer føddernes bevægelser og befrier spilleren for at hamre løs på et hav af knapper.

San Vanelona – som byen hedder – er et stort slaraffenland for enhver animeret skater. Stort set alt kan skates, og der er noget for enhver smag. Enkelte skatespots er så gode at der også er sikkerhedsvagter, som bøffer 50$ fra én, hvis man ikke når væk fra dem.

De pros, som man blev præsenteret for i introen, møder man igen i hver deres challenge og man får efterfølgende muligheden for at tage dem ud i s.k.a.t.e. Og det er sært som man pludselig kan fryde sig over at se en pro tage en ordentlig maveplasker, når man har lavet et trick, som var for svært til dem.

Desværre har de selvsamme pros en tendens til en gang imellem at dukke op midt i de challenges, hvor man gerne ville have hele rampen eller spottet for sig selv. Efter ens 117. forsøg på at flyve igennem hullet i en væg, er det virkeligt frustrerende at brage ind i John Rattray sekundet før man lander det fordømte trick.

Når en challenge er gennemført, får man tilbuddet om at blive sponsoreret af challengens sponsor. Man skal dog tænke sig om, for i modsætning til i den virkelig verden, kan man ikke skifte sponsor, når man først har valgt én.

En ting som ikke er så frustrerende, men som man godt kan undre sig over, er at man i challenges ofte bliver startet i goofy position. Uanset om man er goofy eller regulær. Fotograferne, som man skal udføre bestemte tricks foran, er også anbragt til goofy skatere, så hvis man vælger at være regular, kan man se frem til lutter buttshots i Thrasher og The Skateboard Mag. Men man må håbe at det kan løses med et patch som udviklerne kunne lægge ud på nettet til download.

Og det kan varmt anbefales at gå på nettet med sin konsol, for der er også gjort en hel del ud af online delen af spillet. EA Games har udviklet en Skate messenger, så man kan finde sine venner på Skate nettet og skate mod dem på alle de gode spots i San Vanelona. Men man kan også tage en dyst mod tilfældige skatere på Danny Ways mega ramp.

Alt i alt er EA Skate lige netop det mange skatere har længtes efter mere og mere i takt med at Tony Hawk spillene blev værre og værre.














Til artikeloversigten

<
Review: EA Skate

Kalender
Søg
Annoncer
Banner:74
Banner:38
Afstemning
Hvad vil du se mere af i vores blade?

 Interviews
 Checkouts
 Skate billeder
 Reportager
 Reklamer
 Impressions
 Flere pro skatere
 Mere i brevkassen!
 Færre pro skatere
Stemt i alt: 1668

Citatet
"Vi kunne også bare sejle rundt i Brian Andersons røv"
- Morten Westh
Kontakt
Online redaktør
Frederik Bengtsson

24 90 90 20

Annoncørinfo

Wdbm.dk udvikles og
drives af:
SUMOstudio
 
CMS website by SUMOstudio